Beli Juadah Buka Puasa Hari Kerja Cuti Aku Masak

06-234 9989 Exit Lebuh Ayer Keroh Melaka. Teringat masa kecil-kecil dulu puasa yang yok tengahari buka periuk.


Menu Berbuka Puasa 1 Ramadan Suami Aku Masak Ikan Kerapu Goreng Kicap

Alhamdulillah dalam sedar tak sedar dah tiba bulan Ramadhan.

. Memang aku plan untuk masak menu bersahur yang paling mudah sekali. Mudah cepat dan menyelerakan. Menu buka puasa ita hari ini cukup mudah ringkas dan sangat simple.

Sangat sesuai untuk juadah berbuka puasa. Kebanyakan menu-menu yang aku plan ni semua yang simple-simple je. Belilah juadah berbuka dengan bersederhana.

Pakej Umrah untuk 2 orang bagi tempat pertama. Yang sempat aku masak untuk berbuka. Terdapat 5 hadiah cabutan bertuah untuk dimenangi apabila berbuka puasa di GBWHSA.

Ini menu hari kedua Edy lah beli tepung pelita tapi merata jalan sampai rumah jadi rupa gini hahaha. Akak pun skrg dha malas nak masakHari biasa Pak Zain yang masaksemalam Pak Zain ngan Dania yang. Air suam teh o panas dan ada coktail.

Sayaaa bund termasuk yang tiap hari beli makan di luarsecara berangkat dari rumah jam 5 pagi jadi ga bakalan sempet masakwalhasil selalu beli sarapan diluar. Senarai Peserta 1st Giveaway Sempena Bday SA 6 Ju. Dah la kerja baru sebulan lepastu cuti pula 2 minggu hehe.

Menu utamanya mee goreng. Tak sesak sgt itu yg mudah keje tu. Goreng jap sampai tengok bawang dah agak layu atau masak.

Ada juga yang ambil mudah buat nasi cikai je sebab budak sekolah yang beli dan duit kelas bajet untuk setiap pelajar tak sebanyak orang kerja. Panaskan minyak dulu bila minyak dah panas baru masukkan bawang merah bawang putih. Inbuka puasa Menu berbuka puasa beli by AzianKhalil April 21 2022.

Kena kerja hari rayasetelah 2 tahun dapat cuti rayaKali ni giliran staf yang sudah bekeluarga. Misi Mencari Daging Lembu Untuk Hari Raya Di Ranta. Kalau nak mudah beli sahaja di Bazar Ramadhan.

Suria Amanda April 21 2022 at 832 AM. Dan Alhamdulillah sampai hari ni masih puasa penuh. Disamping menu utama seperti lauk-pauk menu tambahan sebagai pencuci mulut juga atau manisan juga turut disediakan.

Aku buat kuih getas je puasa pertama tu. Nak makan tahu pula malu jadi aku makan sorok-sorok di dapur. Juadah Berbuka Puasa Hari Ke 24.

Kalau untuk sahur aku lebih senang buat jenis sup dan goreng-goreng. Raya kali ni mak masak ketupat pulut putih dan pulut hitamKata mak sejak 20 hari puasa berkilo-kilo pulut dah mak buat ketupatMalam raya pun mak sambung lagi masak 2kg pulut putih setelah sehari sebelumnya mak buat ketupat pulut hitam. Dari aku mula mengenal dunia sampai umur ku 16 tahun masak2 bulan puasa nih memang mak lar yg uruskanaku tau makan jerada gak tolong2 hiris bawang basuh sayur potong kentangbila masuk hostel masa form 5 aku bersahur dan berbuka kat hostel lerbila dah masuk Uitm sama gak makan kat hostel dan kadang2 beli atau makan kat luar.

Pakej penginapan 2 hari 1 malam di bilik. Bawang Putih potong-potong kecik Cili Kisar 1 sudu besar nak pedas lebihkan Sos Cili 1 - 2 sudu besar Kicap 1- 2 sudu besar Garam. Sementara nak tunggu masak juadah berbuka puasa petang ini terasa lapar pula.

At least jimat lah sikit duit bila. Entry kali ni nak update pasal beberapa juadah. Hadiah yang dinanti-natikan adalah -.

Juadah Berbuka Puasa Ramadhan ke 25. Sebenarnya tak berapa nak rajin sangatt. Pakej penginapan 3 hari 2 malam di bilik Deluxe yang bernilai RM1300 bagi tempat ketiga.

Jadi aku pun dah sediakan menu sahur dan buka puasa untuk sebulan puasa ni. Kebetulan bazar ramadhan kt ukay perdana tu awal2 tak ramai sgt org. Khusus untuk mereka-mereka macam aku yang bekerja 11 bulan dan cuti sepenuhnya dalam satu bulan iaitu bulan Ramadan.

Puasa tahun ni rasa lain sikit sebab disambut dengan cuti pertengahan tahun selama 2 minggu. Tapi sebab family kami dah biasa ambil tempahan nasi dari masjid dan orang sekitar untuk buat juadah buka puasa setiap kali Ramadhan aku boleh jamin la mama masak sedap. Camera HP Huawei Jugak Yang Cantik.

Kuih Kuih Raya SA Tahun Ni. Aku tiap pagi tolong mak di kedai. Betul tu kemain beria dah set nak masak apa utk juadah berbuka utk sebulan.

Pakej Umrah untuk 1 orang bagi tempat kedua. Angan angan ajelah kann. Idea cari duit ni sememangnya sesuai untuk semua orang yang nak cari duit pada bulan puasa sama ada sebagai pendapatan utama atau pendapatan sampingan atau dengan kata nama lain iaitu side income.

Nak nak lagi menu untuk bersahur. Bersyukur masih diberi peluang dan kesempatan untuk menyambut bulan Ramadhan pada tahun ini. Punyalah semangat nak sambut puasa aku siap ambil cuti hari ini konon nak siapkan makanan berbuka puasa.

Demam Kerana Ulser Penuh Dalam Mulut. Jeles je rasa hehehhe Bulan puasa kali nih mood memasak aku turun naik rasanya tahun ni aku lagi banyak ke bazar dr tahun lepas. Juadah Berbuka Puasa Hari Ke 27.

Bila tiba bulan Ramadhan ni kebanyakan ibu-ibu mula la buat senarai idea menu yang akan dihidangkan untuk berbuka puasa. Bak kata orang melayu menu pencuci mulut dan kata omputeh lak dessert. Menu kami semua sama rumah aku rumah maktek dan kat kampung semua buat mee goreng.

As salam semua kwn2 Salam ramadhan ke 25 kwn2 kt opis aku ada juga yg dh cuti raya. Juadah Berbuka Puasa Hari Ke 28. Menu berbuka aku yang ringkas sahaja.


Pin On Msian Fish Prawns


My Life My Loves 1 5 Ramadhan Juadah Berbuka Puasa Musim Pkp


Juadah Berbuka Puasa Hari Ke 24 Suria Amanda


Juadah Berbuka Puasa Hari Ke 24 Suria Amanda


Juadah Berbuka Puasa Hari Ke 24 Suria Amanda


My Life My Loves 1 5 Ramadhan Juadah Berbuka Puasa Musim Pkp

Comments

Popular posts from this blog

鹽水蜂炮

たまご家ごはん 宮古島

不動産 女性